Organisation, ledelse og strategi, Kommunikation og formidling

Strategisk kommunikation

Beskrivelse

Kurset 'Strategisk kommunikation’ giver den studerende sikker grund under fødderne i arbejdet med virksomhedens større kommunikationsopgaver på strategisk niveau. Den studerende lærer, med udgangspunkt i virksomhedens værdier og kommunikationsstrategi, at analysere og gennemføre kommunikationsløsninger i større skala.

Med kurset får den studerende:
- viden om samspillet mellem vision, mission, værdier og virksomhedens kommunikationsstrategi
- forståelse for sammenhængen mellem intern og ekstern kommunikation
- teorier og modeller, så du kan vælge den rigtige kommunikationsløsning for virksomheden – med et skarpt blik for virksomhedens overordnede strategier og mål
- værktøjer, så du kan gennemføre effektiv krisekommunikation for virksomheden
- viden om, hvordan du bruger storytelling i formidlingen
- forståelse for Corporate Branding i forhold til kunder, medarbejdere og samfundet
- forståelse for kommunikationens betydning i forandringsprocesser – på både organisatorisk og medarbejderniveau
- forståelse for behovet for videndeling i virksomheden
- viden om relevante planlægnings- og formidlingsværktøjer.

Læs mere om kurset her

Det praktiske

  • Kursusudbyder: UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Søg støtte