Kommunikation, Digital kommunikation og marketing, Kommunikation, formidling og sprog

Strategisk kommunikation

Beskrivelse

I mange virksomheder går det rigtig godt med at udvikle nye strategier og smukke hensigtserklæringer. Mange ledere og mellemledere oplever imidlertid, hvor svært det er at omsætte de flotte ord til konkret adfærd og resultater.

The Economist har i 3 år undersøgt forandringsprojekter i forskellige organisationer og knap halvdelen af dem mislykkes eller opnår ikke de forventede resultater. En af hovedårsagerne er mangelfuld eller uklar kommunikation.

Mange går til forandrings- og kommunikationsopgaven med den grundlæggende misforståelse, at vi som mennesker agerer rationelt. Men vi mennesker handler irrationelt hver eneste dag, og på dette kursus får du nye redskaber og metoder til at agere i forhold til denne grundlæggende indsigt.

På kurset arbejder vi med en anden måde at tænke kommunikation og forandring på. Og det tager udgangspunkt i adfærdsdesign.

Læs mere om kurset her (dette er ikke et tilmeldingslink)

Det praktiske

  • Kursusudbyder: Erhvervsakademi MidtVest
  • ECTS-point: 10
  • Undervisningssprog: Dansk
  • Udbudt til: Forår/Efterår
  • Kursets uddannelsesniveau: Akademiniveau
Tilmelding